Dworzec Morski i Magazyn Tranzytowy w Gdyni - album z 1933 r. (16 objects)
Gmach Dworca Morskiego został zbudowany według projektu katowickiego oddziału berlińskiej spółki autorskiej Dyckerhoff & Widmann. Projekt zatwierdzono w 1932 r., a wykonawcą była Spółka Techniczno-Budowlana Skąpski, Wolski, Wiśniewski. Poświęcenie budynku odbyło się 8.12. 1933 r.
i zbiegło się z zakończeniem głównych prac przy budowie portu. Uroczystość połączono z obchodami piętnastej rocznicy odzyskania niepodległości. Wnętrze hali głównej przykryte zostało czworokątną, cienkościenną kopułą żelbetową, zwieńczoną ostrosłupowym świetlikiem. Fasadę budynku po obu bokach zdobiły płaskorzeźby orłów polskich. Dworzec miał połączenie kolejowe z Etapem Emigracyjnym na Grabówku.
Do Dworca Morskiego przylegał budowany równocześnie Magazyn Tranzytowy – dwukondygnacyjny budynek na planie prostokąta. Na parterze mieściły się: hala pasażerska, poczta, ekspedycja bagażowa, biuro informacyjne, kantor wymiany i inne pomocnicze pomieszczenia. Na piętrze zlokalizowano biura linii okrętowych, pomieszczenia Urzędu Celnego, górną bagażownię oraz pomieszczenia przeznaczone dla inspektora emigracyjnego i lekarza portowego oraz zawiadowcy stacji i dyżurnego ruchu i z obsługi połączenia kolejowego. ,. Na ścianie centralnej holu umieszczono dwie tablice pamiątkowe z płaskorzeźbami portretowymi prezydenta RP Ignacego Mościckiego oraz marszałka Józefa Piłsudskiego.
W zbiorach Muzeum Miasta Gdyni znajduje się album fotograficzny Foto-Elite z zespołem dziesięciu czarno-białych fotografii i sześciu barwnych planów, przedstawiających Dworzec Morski i Magazyn Tranzytowy w Gdyni. Barwne plany to tzw. plany sytuacyjne poszczególnych kondygnacji obu budynków. Fotografie prezentują gmach z różnych ujęć.
Zakład fotograficzny „Foto-Elite”, który wykonał zdjęcia, został założony w 1927 r. Od początku lat 30 XX w. mieścił się w kamienicy przy ul. Starowiejskiej 7 w Gdyni. Zakład prowadziła już wtedy Mieczysława Nogajewska, wdowa po pierwszym właścicielu.